Audi SQ8 – jaki silnik wybrać?

Spalanie w Audi SQ8
Spalanie w Audi SQ8
26 czerwca 2021
sq8 dla kogo
Audi SQ8 dla kogo?
26 czerwca 2021
Pokaż wszystkie

Audi SQ8 – jaki silnik wybrać?

Audi SQ8 - jaki silnik wybrać

Jeśli chodzi o wybór jednostki napędowej we flagowym okręcie i dumie inżynierów z Ingolstadt jakim jest niewątpliwie SQ8 nie jest on zbyt szeroki. Właściwie zawęża się on do dwóch bardzo dobrych jednostek, benzynowej wersji TFSI quattro tiptronic i diesla w wersji TDI. Przyjrzyjmy się bliżej ich wadom, zaletom i parametrom.

Porównanie dostępnych na rynku silników w Audi SQ8

Dość zaskakującym faktem jest zniknięcie z oferty niemieckiego koncernu motorów napędzanych ropą. W ostatnich latach silniki diesla stały się bardziej “czyste” i ekologiczne, jednak, jeśli chcemy stać się szczęśliwym posiadaczem nowego SQ8 prosto z salonu paradoksalnie mamy do wyboru mniej ekonomiczną, ale mocniejszą jednostkę benzynową. Jej robocza nazwa to TFSI quattro tiptronic, ta czterolitrowa jednostka posiada osiem cylindrów, moment obrotowy to 770Nm, a jeśli chodzi o konie mechaniczne skrywa ich 507 (373kW). Te parametry i wartości sprawiają, że jest to naprawdę potwornie mocna jednostka. Do “setki” rozpędza się w 4.1s co jak na majestatycznego kolosa o wadze 2500kg jest bardzo dobrym wynikiem. Jeśli chodzi o prędkość maksymalną jest elektronicznie ograniczona do 250km/h (podobnie w dieslu).

Spalanie według danych producenta w cyklu mieszanym waha się między 12,5-12,9l, ale przy bardziej agresywnej jeździe będzie wyższe. Ten niezwykle zaawansowany technologicznie silnik zaopatrzony jest także w system COD, który w trakcie mniej dynamicznej jazdy odłącza cztery z ośmiu cylindrów co redukuje spalanie. Jeśli jednak zależy nam na jeszcze bardziej ekonomicznej jeździe przy nieco gorszych osiągach warto poszukać na rynku wtórnym czterolitrowego diesla TDI. Podobnie jak benzyniak posiada 8 cylindrów, osiąga 435KM przy 900Nm. Prędkość 100km/h osiąga w 4.8s, jednak spalanie jest dużo niższe niż w przypadku TFSI, waha się granicach 8-9l w trybie mieszanym. “Ropniak” posiada też biturbo, jedna ze sprężarek pozwala przenieść moc tam, gdzie jeszcze jej brakuje. Oba silniki to naprawdę kawał dobrej roboty i techniczny majstersztyk, wybór może być twardym orzechem do zgryzienia.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]